Visie op zorg, regel jij jouw bedrijfsvisie in 2019?

with Geen reacties

Regel jij in 2019 jouw visie op zorg? Vanuit mijn ervaring weet ik dat er zzp’ers in de zorg en kleine zorgondernemingen nog geen visie op zorg hebben. Als ik vraag: "Wat is je visie op zorg?" Dan krijgt ik vaak geen duidelijk antwoord. Heb je geen visie op zorg geschreven, dan ga ik je helpen. Ik geef je een korte training over waarom een visie voor jouw bedrijf zo belangrijk is.

 

Wat is een visie op zorg?

Een visie is op zorg eigenlijk kort gezegd een toekomstdroom voor jouw bedrijf. Deze visie geldt voor een bepaalde periode. Je kunt zelf bepalen hoelang deze periode is. Gewoonlijk is dit 3 tot 5 jaar. Waarna je je visie weer aanpast.

 

Voor ieder bedrijf is een visie dus anders. Je hebt namelijk verschillende visies op zorg:

 

  • Visie thuiszorg.
  • Visie zorg en welzijn.
  • Visie zorg ouderen.

 

Dus je schrijft je visie afhankelijk van de doelgroep en omgeving, waarbinnen je werkt. De doelgroep vertelt dan ook veel over je visie.

 

Je beschrijft in je visie onder andere je kenwaarden. Maar je toekomstdroom bepaalt ook wat je niet meer doet. Je visie geeft je een uitstekende kans om te beschrijven welke klanten je niet bedient.

 

Waarom is een visie op zorg belangrijk?

Als je nog geen visie beschreven hebt, deze niet helder is, je er nog niet over nagedacht hebt en je omgeving vraagt er naar, dan kan ik je garanderen dat je er hard over moet nadenken. Op dat moment kun je niet precies duidelijk kunt maken wat je voor ogen hebt.

 

Een visie is belangrijk omdat je je omgeving zo kan vertellen wat je voor ogen hebt voor je bedrijf. Voor zzp’ers in de zorg zal de bedrijfsvisie passen bij je persoonlijke visie.

 

 

Visie geeft richting

Als je jouw visie geschreven hebt welke aansluit bij je bedrijf, heb je dus je toekomstdroom beschreven. Je weet dus waar je naar toe wilt groeien. Je hebt je bedrijf een richting gegeven. Alles wat je doet, sluit aan bij jouw visie die je hebt geformuleerd voor je organisatie.

 

 

Visie geeft duidelijkheid

Indien jij je visie kunt communiceren naar anderen, kunnen anderen je veel beter volgen. Je werkt niet meer met losse flodders. Je hebt nagedacht en kunt anderen vertellen wat je wilt en waar je naar toe wilt.

 

 

Visie zorgt voor onderscheid

Jouw visie is weer heel anders dan de visie van je buurman zzp’er in de zorg of van een andere kleine zorgonderneming in dezelfde stad of dorp. Dit zorgt ervoor dat je dus ook andere klanten aantrekt. Je laat zien wie je bent, waar je voor staat en waar je werkt.

 

 

Visie zorgt voor passende klanten

Je gaat je visie uiten naar je omgeving. Dit zal ervoor zorgen dat je klanten aantrekt die bij jouw bedrijf passen. Mensen die zich niet kunnen vinden in jouw visie, zullen opzoek gaan naar een andere organisatie.

 

 

Hoe breng je je visie op zorg naar buiten?

Je visie kun je op verschillende manieren uiten:

 

  1. Je communiceert deze in je omgeving.
  2. Je plaatst je visie op je website.
  3. Je verspreidt je visie via social media.

 

Vanuit kwaliteit en wet- en regelgeving wordt er van je verwacht dat je je visie ook daadwerkelijk deelt met je omgeving.

 

Samenvattend

Een visie heb dus je nodig om:

  • Je te onderscheiden.
  • Duidelijkheid te geven.
  • Je bedrijf richting te geven.
  • Passende klanten te krijgen.

 

Wil je meer weten?

Over bijvoorbeeld het bouwen van een fundament voor jouw organisatie en/of het werken vanuit kwaliteit? Ik kan je helpen.

 

Ik ondersteun zorgprofessionals die vanuit het hart zorg verlenen en het ook erg belangrijk vinden om kwaliteit van zorg te leveren. Mijn ervaring is, dat de juiste informatie vaak niet voorhanden is en dat wij zorgondernemers steeds zelf het wiel weer moeten uitvinden.

 

Want waarom zou je het wiel nog eens uitvinden, als wij zelfstandigen in de zorg dezelfde zaken moeten regelen?

 

Over bijvoorbeeld het bouwen van een fundament voor jouw organisatie en/of het werken vanuit kwaliteit? Ik kan je helpen.

 

Ik ondersteun zorgprofessionals die vanuit het hart zorg verlenen en het ook erg belangrijk vinden om kwaliteit van zorg te leveren. Mijn ervaring is, dat de juiste informatie vaak niet voorhanden is en dat wij zorgondernemers steeds zelf het wiel weer moeten uitvinden.

 

Want waarom zou je het wiel nog eens uitvinden, als wij zelfstandigen in de zorg dezelfde zaken moeten regelen?

 

Ik heb voor zelfstandig ondernemers in de zorg een een ZorgToolPakket ontwikkeld. Deze dienst bestaat uit de volgende basis elementen:

  1. Je kunt gebruik maken van een elektronisch cliënten dossier, ZilliZ;
  2. Toegang tot een voor jouw geschreven kwaliteitsmanagementsysteem;
  3. Maandelijks online intervisie;
  4. Toegang tot een besloten Facebook groep.

 

Ben je al aangesloten bij de Facebookgroep speciaal voor zorg ondernemers die werken vanuit het hart en willen ondernemen vanuit kwaliteit?

 

Meld je aan bij de groep

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *